Njutarhelg!
maj 31, 2015
Fyll din höst med sköna evenemang!
juni 8, 2015

Jag kommer precis ifrån Jonas – min pålitliga, fantastiska och ärliga frisör Jonas! Ärligheten gör att man nästan alltid har läxar med sig hem för att förbättra sin hårkvalitet.

Idag tittar jag ut över ett blåsigt med soligt Stockholm när jag nu är på väg tillbaka till jobbet med ett fixat hår igen och jag vet att det kommer en tid som ställer lite högre krav på mig om jag ska göra min frisör Jonas Rönnholm nöjd och att jag själv ska trivas med min kalufs som är kanske ännu viktigare.

 Edamamebönor 

Så här laddar jag för att håret ska klara sol, golf och bad så bra som möjligt.

Kroppen prioriterar alltid de vitala organen som hjärta, lever, lungor, hjärna och tycker inte det är lika viktigt att du har smidig hud, fina naglar och ett härligt hårsvall.

Jag laddar med extra vegetabiliska proteiner t.ex. Adzukibönor och Edamamebönor till min övriga blandkost som kyckling och fisk. Hoppas att det räcker även till de lite mindre viktiga men älskade organen.

Jag shottar, gör smoothies och juicar så mycket jag orkar. Lättsmält, näringstätt och ett supergott enkelt sätt att ta upp allt fantastiskt som vitaminer, mineraler, enzymer och antioxidanter.  Drinkarna ger massor med C-vitamin som hud och hår uppskattar. C-vitamin bygger collagen och gör att hårtopparna inte klyver sig.

Jag laddar med E-vitamin som ökar cirkulationen i hårbotten, avokado, ägg och mina älskade bladgrönsaker finns med i den dagliga kosten. Knallgröna bladgrönsaker i alla former ger dessutom ett bra tillskott med kalcium och järn.

Spenat , äpple och ingefära mmmm 

Valnötter passar in i min sommartid och ger ett tillskott av bra fettsyror som är viktigt för att få upp alla mina A D E K vitaminer

Jag har lagt till Juice Plus för att försäkra mig om att jag har en maximerad näringstät kost!

Destruktiv stress ger ingen ökad vitalitet till några organ och då får förstås håret lida om jag utsätter den för negativ stress. Jag väljer så få krig som möjligt, sover rätt antal timmar och tränar i lagom dos.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *