Januarisöndag med köksterapi
januari 15, 2018
Blåbär…bra bär där. Hälsoboosta och bromsa ditt åldrande med blåbär!
januari 25, 2018

 

Ljuvligt goda underbara blåbär!

Ibland får köksgolvet vara den bästa träningsplatsen och belöningen en grön smoothie

Så härligt med frukost även om det är vid skrivbordet idag!

Blåbär som innehåller flavonoider som sägs kunna skydda bland annat mot diabetes. Blåbärets hälsorykte säger också att de kan stärka ögonvävnader och skydda våra ögon mot ådrande. De har också gjorts försök som kan ge oss ett hopp om att blåbär förbättrar vårt minne. På min topplista av det mest hälsosamma man kan stoppa i sig finns bär av alla slag och blåbär är en favvo. En riktig  hälsoboost på riktigt fylld med mineraler som magnesium, kalcium, järn och kalium.

Blåbär innehåller antocyaniner som är en antioxidant som ger blåbär sin intensiva färg. Antocyaniner kan skydda mot hjärt och kärlproblem och de är dessutom antiinflammatoriska.

Mina frukostar består ofta av lite frukt och bärsallad och alltid en smoothie

Så enkelt och så bra … bär där!

Blåbärssmoothie med lite fruktsallad

2 glas

4 dl färska blåbär

½ banan

1 dl valfri mjölkprodukt jag väljer gärna mandelmjölk

1 msk kokosolja

Blåbär att toppa din smoothie med bär

Jag gör alltid en skål med frukt och bär på morgonen för att ha under dagen till frukost och mellis. Naturen är fantastisk som kan ge oss så mycket gott och så mycket vacker färg att vila ögonen.

Mycket nyttigt färgar som blåbär svarta vinbär och gurkmeja!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *