Underbara smultronställen att sitta och vila ögonen på!
april 12, 2015
Skrattar folk åt dina mål?
april 17, 2015

Ja ha hög tid att sätta upp lite nya spännande och utmanande mål för att nå ”Bästa formen någonsin” där jag i år har ett delmål den 27 september.

Själva startskotten till nystarten blir till helgen när verktygen finns på plats  men de inspirerande, motiverande glada och målen ska fixas innan kvällen och jag smygstartar redan n! Eftersom jag vet med mig själv att jag tycker om att utmana… så Marlene nu är det dags att börja putsa till dig för att nå formtoppen.

Jag satsar  i sommar på att bli mitt egna ”Hälsomirakel”!

De flesta klienter som kommer till mig vill se snabba resultat av de mål som de sätter upp.

Det säkra klassiska men så säkra tipset är planering som fortfarande håller som grundsten och är den som får stå överst på listan för mina klienters och min egen livsstilsförändring. Förändringar i livet och kommer vi alltid att utsättas för och få möjligheter till.

Planering alltså om det så gäller att börja träna, förändra kosten eller både och… eller någon annan förändring som vi står inför.

Ha aldrig dåligt samvete för den tid du tar från, familj, man och barn och som du istället lägger på dig själv när du tex. går din tidiga powerwalk. De kommer att få tillbaka tiden med valuta in kliver en  mycket mer närvarande, avslappnad man/pappa eller kvinna/mamma.

Att tro att vi ska ha toppformen till Midsommarafton är en inspirerande tanke men i grunden är det hela vår livsstil som ska få en uppfräschning och det får ta sin tid. Å andra sida, en livsstilsförändring utan att se resultat gör att motivationen dalar så sätt små delmål och belöna dig så fort du bara kan gärna varje dag!  Jaaa – slösa med komplimanger , små äventyr och överraskningar till dig själv och till dem du har runt dig, att dela med sig ger ringar på vatten.

Bästa formen någonsin hittar du ännu lättare med en ”hejarklack” så njut av att berätta om dina delmål mål och resultat!

Min egna sammanfatttning av de nya uppsatta delmålen!

* 18 i handicap, ja det målet har funnits där och det står där igen. Nu jäklar i sommar kommer jag längre än så!  Nu startar jag den här säsongen med en helt annan golfkänsla än förra vårstarten.

* Raw food minst 3 dagar i veckan! Jag blir grönare och grönare och det känns så skönt att komma nära naturen.

* Gröna smoothies och juicer varje dag!  Dom finns redan där men visst kan dom bli ännu grönare.

* Handplockade gröna smoothies varje helg!

( Hade en underbar “plockar helg” den som var där harsyran fick komma in som en nyhet i min lite grönare värld. Harsyran är rik på C-vitamin men precis som spenat och rödbeta innehåller den oxalsyra så den ska varieras med andra gröna växter. Växter som innehåller oxalsyra kan binda kalcium i urinen och ge upphov till njurgrus om man överkonsumerar. Harsyran passar superbra att använda som smaksättare i sallader, dressingar och gröna såser för att ge måltiderna en lite härlig syrlig touche. Harsyran är känd för att kunna lindra urinvägsinfektioner  och dämpa feber men igen precis som med nästan allt – ingen överkonsumtion!)

* Cirkelträning 3 dagar i veckan. Tror på att kunna hitta den typen av träning även på landet i sommar.

* Morgonpromenad en timme varje dag, vart jag än befinner mig. Så klart!

* Fett % – ner 2 % enheter. Abolut!

Vilken underbar tidig solig men lite kylig morgon jag har haft idag

Tacksam och glad för vad jag har. Nu min smoothie ” To go” !


 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *