Musik ger mig välbehag
april 21, 2012
Samlar på ännu fler äventyr som hjälp för att nå formtoppen
april 23, 2012

Ja nu har vi en helt ny vecka framför oss och nu tycker jag att våren är lite lynnig. Precis när jag tror att vårvärmen är här så återvänder det svala gråtrista vädret. Jag vill  klä av mig och få sol och värme på kroppen! Hur som helst känner jag att nu ska det tas grepp om mina”goda vanor”. Rätt mängd protein är en viktigt för att mitt projekt mot formtoppen ska fungera. Mättande, fettförbrännande, muskeluppbyggande. Bra för hud, hår naglar och våra hormoner och enzymer består också av protein. Protein hjälper dessutom vårt blodsocker att vara i en bra balans. Jag brukar rekommendera 1 g per kg du väger så väger du 70 kg ska du äta ca 70 g protein minst. Bra proteinkällor är fågel, fisk, kött , baljväxter ,ägg, nötter och frön. Ett enkelt sätt att tänka är 100g kött, fågel eller fisk är ca 20 g rent protein. Jag tror att många kvinnor äter för lite protein så mitt tips till dig är att ta några dagar med matdagbok och kolla ditt proteinintag! En liten sak att tänka på , har du problem med dina njurar ska du vara försiktig med ditt proteinintag skaffa dig bra råd för en kost som passar just dig! 
I helgen har jag fått hjälp att bygga på min cirkelträning på Itrim.  Fantastiska Therese har hjälp mig tidigare för att hitta bra rörelser för mage och armar och nu lägger vi till lite till.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *